søndag 14. november 2010

Cali og Baños!

Naa for tida har jeg ferie, - og det er deilig! Vi har vaert i byen Cali i Columbia og besoekt byen Baños i Ecuador. Jeg har masse aa fortelle om begge turene, men det faar jeg vente med til jeg ser dere igjen! I mens vil jeg gjerne dele noen av bildene med dere - de forteller i hvertfall om noe av det vi har opplevd;)
Som om ikke disse to turene var nok, befinner jeg me naa paa Galapagos! Ettersom Internettet ikke funket paa Casa i gaar kveld, sitter jeg her paa en Internettcafe og bruker spansk tastatur uten vaare tre flotte bokstaver paa slutten av alfabetet;)
Her kommer hvertfall bildene!


Fem av oss volontoerene dro paa tur til Cali. Her blant bambustraer! Berit er fotograf:)


Paa gullmuseum i Cali

Vi besoekte en av Soer-Amerikas flotteste dyrehager:) Syykt dyre billettpriser til dyreparken! neida, 1000 pesos er nemlig 3kr, Altsaa kostet en voksenbillett rundt 30kr:)

Kjaerestepar





Den stoerste fuglen som finnes:) Vingespenn: 3 meter!



Paa rekke og rad:)

Bjoernen sover, bjoernen sover..



Vi fikk gaa blant sommerfugler som floey rundt oss eller smakte litt paa frukta som var satt fram til dem.
Her koste jeg meg:D




Videre til jungelens konge:)

Denne apen maa jo bare ha kreft i rumpa...!

Ja, disse forskene var saa knall gule som de ser ut til paa bildet!

Et snodig dyr jeg ikke kan navnet paa.

Det var kun noen centimetere med glass som var mellom tigeren og meg. Et flott dyr!




En lama som gir ull til varme til mange kalde ecuadorianere og turister som meg


Her kommer noen bilder av den flotte maten jeg har kost meg med i det siste;)

NYDELIG sjokoladefondant!

Soet frokost

Flott lunsj

Vi feira Halloween i Cali. Soer-amerikanere er veldig flinke til aa pynte til fest og kle seg opp til f.eks. denne markeringen.

To av Johnny Depps figurer og meg

Min Halloween-utkledning:)

Denne flotte Jesus-statuen staar paa en hoyde ovenfor Cali by.


Fantastisk kunst i veikanten laget av den roede jorda som det er mye av i hvertfall Columbia og Ecuador

Vi dro paa dagstur paa en slags turbinsykkel innover i jungelen - en fantastisk dag!

Vaar sjaafoer og guide, Leonardo viste oss veien inn til denne fossen. Idylliske omgivelser!

Naa har jeg kommet til bildene fra Baños. Her er bare en liten smakebit, fordi de fleste bildene ble tatt med noen av de andres kameraer under aktivitetene.
Jeg foeler meg skikkelig bra i vaatdrakt og klatreutstyr klar for rapperling i fosser;)

Maria og jeg dro paa tur med firhjuling

Nydelig utsikt fra ei aaside

Jippa - paragliding! Baade Edgar pilot og jeg fryder oss i lufta!

Med beina hoeyt over bakken. Vulkanen Tungurahua midt i bildet.

Det er ike bare Norge som har nydelige solnedganger;)



Neste uke kommer oppdatering fra Galapagos-oyene:) Dere har mange flotte bilder i vente!

2 kommentarer:

  1. HERLIG:) så MYE gøy du opplever- gleder meg til å høre!
    klem sol

    SvarSlett
  2. Hei Synne! mange tøffe bilder her, du har opplevd mye ser eg. Svære skillpadder!
    Bror Joar

    SvarSlett