torsdag 30. september 2010

Action i Ecuador

Flere av dere har sikkert fått med dere at det er urolige tilstander i Ecuador i dag:

Først og fremst: Jeg har det bra, er trygg og merker ingenting til uroen som er i landet nå:)

Slik som jeg har forstått det, så har presidenten trukket tilbake noen bonusordninger som politiet før hadde. Det har ført til at hele politivesenet i Ecuador har gått ut i streik og det er lovløse tilstander. Mange banker har blitt ranet, veier og flyplasser er stengt og alle anbefales å holde seg hjemme. Presidenten er skadet etter et tåregassangrep og har søkt behandling og tilflukt på et sykehus  hovedstaden Quito. I nettavisene står det også om kuppforsøk og unntakstilstand. Dersom dere leser og hører nyhetene hjemme, blir dere sikkert like oppdaterte som meg. Jeg har lest følgende nyheter:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7316502 (Kommentar og filmklipp av to av Misjonsalliansens utsendinger)
http://www.blogger.com/goog_1776952956

Vi ble hentet ekstra tidlig fra jobb idag. Jeg merket ingenting til de urolige tilstandene på hjemveien, og merker fortsatt ingenting til det som skjer. Vi har blitt sterkt anbefalt å holde oss innenfor Casa Alianza til vi får nærmere beskjed.
Send meg spørsmål eller ta kontakt om det er noe dere lurer på:)

Hilsen fra Synne

1 kommentar:

  1. Hei Synne ! Høyrer på nyhetene her i Norge om urolighetene i Ecuador. Håper at det ikkje blir så lenge før forholdene bedrer seg. Ver endelig forsiktig. Det var ein utsending for Misjonsalliansen som fortalte om urolighetene i
    nyhetene kl. 7 i dag tidlig. Me her heima holder
    oss oppdaterte. Take care! Klem farmor

    SvarSlett