mandag 6. september 2010

Helga i Montanita

Her kommer noen stikkord om hvordan jeg opplevde Montanita:
  • Lite kompakt sentrum med yrende liv
  • Hustak av strå/blader
  • Mange folk med rastafletter, slakke klær og avslappende liv(med og uten narkorus)
  • Mange små utsalg av egenproduserte smykker etc.
Her står Maria(bakerst) og prater med noen som selger smykker. Han karen med grønn bukse har et ganske typisk utseende for folk i Montanita. Berit i forgrunnen.
  •  En del hvite mennesker - jeg har ikke sett så mange hvite personer på et sted siden vi ankom Ecuador
  • En by for de unge: flest mellom tjue og tretti år
  • Diskoteker med tung bass som holder det gående hele natta
    • Vi ønsket oss "Glow" til Madcon og "Macarena" av Dj'en, og fikk begge ønskene innvilget! Kjempekjekt å danse fellesdanser som dette:D
  • Hosteller til 30-50 kr per person på et firemannsrom
  • Strandliv og surfemuligheter
  • Mange muligheter for å ta tatovering - Berit og jeg fikk oss hennatatovering:
Lørdag kveld fikk vi bli med Lily spansklærer til et bryllup. En tidligere voluntør giftet seg med en ecuadoriansk gutt. Det var en såkalt gatebryllup hvor en del av ei gate var stengt av og inngjerdet. Vi satt på små krakker og bord, og hadde på oss nokså hverdagslige klær. Andre faktorer som også gjorde det til et bryllup annerledes fra de norske var latinomusikken, matserveringen, at alle gjestene fikk "en gavepakke" som takk for gaven til brudeparet, at det ikke var noe formelt program slik som i norske bryllup og at det begynte så sent som i 22-tida! Vi er heldige som fikk oppleve det:)
Her ser du et bilde fra bryllupet. Masse neonlys og flagg i taket, de små sittegruppene og massevis av ballonger der hvor brudeparet satt.

Så til slutt et bilde av reisefølget: f.v. Hilde, meg, Even, Lily, Trine, Elisabeth, Maria og Berit


Bare send meg spørsmål som kommentar eller på mail om dere vil høre mer detaljert om hva jeg opplever her nede:)

Vennlig hilsen fra Synne

1 kommentar:

  1. Hei på deg !
    Måtte inn på bloggen din i dag tidlig. Var så spent på helga. Det er så kjekt å lesa og se bilder. For noken kjekke opplevelsar dokke får.
    Det e heilt fantastisk. Det e nesten så eg e med på turen. Du må ha det fint Synne. Klem farmor

    SvarSlett